Friday, November 18, 2011

Perjumpaan Akhir

Perjumpaan akhir Badan Pengawas telah diadakan di Anjung Lestari sebelum sesi persekolahan 2011 berakhir bagi memaklumkan beberapa perkara @ peringatan kepada semua Pengawas untuk persediaan tahun 2012.

Antara yang dibincangkan ialah:
  1. Pendaftaran Murid Tingkatan 1 2012. Tarikh : 3 Disember 2011. Masa : 8.00 pagi. Seramai lebih kurang 15 orang pengawas akan terlibat untuk membantu guru-guru semasa pendaftaran murid Tingkatan 1. Pengawas-pengawas yang bertugas dibenarkan memakai baju PJK.
  2. Perhimpunan Isnin 2012. Setiap pengawas akan ditugaskan sebagai Pengacara secara bergilir. Tugasan akan bermula dengan pengawas Tingkatan 5. Pengacaraan akan melibatkan seorang sahaja pengacara. Rasionalnya ialah untuk menyemai keyakinan diri dan keberanian berucap dikhalayak. Kedudukan murid - lelaki di sebelah kanan dan perempuan di sebelah kiri. Ruang pemisah antara murid lelaki dan perempuan adalah untuk laluan Pengetua, Penolong Kanan dan Guru Bidang/Cemerlang.
  3. Bengkel Pengacaraan. Bermula pada minggu pertama. Target: Pengawas Tingkatan 5 dan 4. Dikendalikan oleh Mohd Naiemuddin bin Zakaria dengan dibantu oleh PK HEM dan Guru Penasihat.
  4. Pengawas Tingkatan 2 dan 4 2012. Pengawas Tingkatan 2 dan 4 diminta untuk memberi lebih komitmen kerana tidak terlibat dengan sebarang peperiksaan awam seperti PMR dan SPM.
  5. Mesyuarat. Mesyuarat Badan Pengawas akan diadakan setiap dua minggu sekali iaitu pada hari Khamis. Kehadiran diwajibkan bagi semua pengawas.
  6. Ujian Warna. Ujian Warna akan diwajibkan kepada semua Pengawas bermula awal tahun depan untuk penentuan kategori @ kumpulan setiap pengawas. Ujian akan dikendalikan oleh Mohd Aiman Zakwan dengan dibantu oleh Unit Kaunseling dan exco-exco.
  7. Yuran. Semua pengawas mesti memastikan yuran tahunan Badan Pengawas sebanyak RM 10.00 seorang  dibayar.
`Berdisiplin Berbakti BerMotivasi Tonggak Jati Diri'

No comments:

Post a Comment