Tuesday, March 6, 2012

Perjumpaan Bersama Mantan Ketua Murid 2009

Walaupun telah lama meninggalkan SMK Bukit Rangin, tetapi mantan Ketua Murid 2009, Saudara Mohd Shafiq bin Mohd Ali (dan Sdr. Mohd Qhairy b Jamal - bekas pengawas) masih lagi menunjukkan keprihatinannya kepada sekolah khususnya Badan Pengawas. Beliau yang sekarang menuntut di Universiti Institut Teknologi Mara (UITM) bertandang ke sekolah untuk bertanyakan khabar para pengawas dan berkongsi buah fikiran serta pengalaman yang diperolehinya sepanjang menuntut di insititusi tersebut.





Antara perkara-perkara yang dikongsikan ialah:
  1. Teguran dan nasihat kepada para pengawas supaya lebih bertanggung jawab dan bijak mengatur strategi kerja.
  2. Menggunakan rangkaian sosial Facebook untuk tujuan-tujuan yang lebih berfaedah untuk manfaat bersama seperti memasukkan maklumat semasa Badan Pengawas, tugasan atau notis mesyuarat untuk faedah bersama. Facebook tidak sepatutnya digunakan untuk menyebarkan fitnah atau kata-mengata sesama pengawas.
  3. Elakkan perpecahan dalam kalangan Badan Pengawas. Salah faham yang terjadi boleh dipulihkan dengan permuafakatan dan menerima kekurangan dan kelebihan masing-masing.
  4. Tangkas dalam melakukan kerja dan tidak bersikap menunggu arahan. Pengawas perlu bertindak mendahului arahan dan bergerak dalam keadaan pantas.
  5. Berbincang dengan guru penasihat sekiranya menghadapi sebarang masalah.

No comments:

Post a Comment